Poradenství v nutriční ambulanci a s ním spojené úkony poskytované na základě indikace lékaře jsou hrazené zdravotními pojišťovnami (201, 205, 211).
Bez indikace lékaře hradí samoplátci výkony sami, dle daného ceníku.
Z každé návštěvy klienta/pacienta je vyhotoven záznam, který obsahuje nejen soubor informací potřebných k bližší analýze nutričního stavu pacienta, jeho stravovacích zvyklostí, individuálních nutričních potřeb, potravinových alergií, obtíží ovlivňujících výživu, ale také zhodnocení současného nutričního stavu a doporučení o vhodném stravování nebo dietě.
Velmi motivující je stanovení cílů pro dlouhodobé i krátkodobé změny v doporučeném nutričním (dietoterapeutickém) režimu.
Pacienti mají možnost kontrolní návštěvy, kdy je provedeno kontrolní vyšetření spolu s porovnáním výsledků oproti minulé návštěvě. Na základě získaných informací je zhodnocen efekt první edukace, provedena reedukace, upozornění na nedostatky a rezervy ve způsobu stravování, motivace pacienta k fixaci pozitivních změn.