Vyziva Nemcova

Blahodárný vliv konzumace ryb pro náš organismus

Ryby v kuchyni…
Ryby by měly být zastoupeny v našem jídelníčku alespoň 1x týdně . Snesou téměř všechny úpravy – vaření, dušení, grilování anebo pečení na pánvi či v troubě. Je třeba jenom zohledňovat, že je rybí maso většinou velmi jemné. Proto byste se měli vyvarovat časově náročných úprav nebo nepřiměřených teplot.
Malé vychytávky:
Pořiďte si kvalitní ostrý nůž. Na filetování je vhodná tenká ostrá, pružná špička. Na porcování podkov zase silnější nůž.
Po filetování vám zbyde spousta masa na žeberních kostech. Využijte je na rybí vývar a výbornou rybí polévku. Přidejte i jikry nebo mlíčí. Do vývaru lze dát také rybí hlavy zbavené žaberních plátků.
Rybě neuškodí ani více soli. Neplatí to ale pro koření!
Kapři lysci mají silnější kůži. Proto při letním grilování pokládáme rybu na rozpálený gril vždy kůží dolů, aby se nám nerozpadla.
Před konzumací pečeného pstruha vykostíme celou páteř i s žeberními kostmi, jde to snadno a nic nám nebrání v kvalitní konzumaci ryby bez kostí.