Výživa dětí

Výživa dětí má úplně jiné nároky než výživa dospělých. Základ je u rodičů, kdy stravování a výživové zvyklosti matky závisí na tom, jak dobře a kvalitně se bude vyvíjet její plod.                                                                                                                                                                         Rodiče si často neuvědomují, že bohužel mohou negativně ovlivnit stravovací návyky dítěte až do jeho dospělosti.

 

10 x ANO v nutriční výchově dětí:

1. pestrá a rozmanitá strava bohatá na ovoce a zeleninu, celozrnné potraviny, luštěniny a kvalitní zdroje bílkovin – jako jsou např. mléčné výrobky, ryby a drůbež

2. vhodná skladba jídelníčku a šetrné zacházení s potravinami

3. žádné hladovění ani přejídání. Velikost porce přizpůsobit jejich věku, růstu, hmotnosti a pohybové aktivitě

4. kvalitní rostlinné oleje a produkty z nich vyrobené před živočišnými tuky

5. střídmost v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů.

6. správný a plynulý pitný režim během dne

7. sůl a solené potraviny dětem nabízet jen výjimečně

8. být svým vlastním příkladem a aktivně se zajímat o to, co děti jedí mimo domov

9. pravidelný pohyb, zájem o různé sportovní aktivity, kroužky apod.

10. zdravotní stav dítěte (hladina cholesterolu, krevních tuků, krevního tlaku, nadváhu aj.)  – konzultace s jeho praktickým dětským lékařem

 

Nejste si jisti, zda vaše dítě jí zdravě?
Nevíte, jak předcházet obezitě a dalším zdravotním potížím u dětí?
Chcete se poradit o tom, co můžete udělat pro správný růst a vývoj vašich dětí?

S podobnými otázkami se  na mě můžete kdykoliv obrátit, využít možnosti konzultace a poradit se o správné výživě vašich dětí.